Tăcerea cuvintelor

Mi-e dor de tăcere, să fiu liberă în tăcere, să las sufletul să vorbească pentru mine. Pe cât de vorbăreaţă sunt, îmi dau seama că sunt situaţii în care oricât de mult aş vorbi, tot nu spun tot ceea ce simt sau cred. Şi mă apucă dorul de tăcere.

Viaţa nu este ca în cărţi, nu este nici melodie, ci doar poate teatru, un teatru sec şi absurd, în care se joacă acelaşi scenariu la infinit, doar actorii se mai schimbă şi, uneori, şi anumite replici. Câteodată, stau şi îmi spun că nu are rost să mai privesc atât de profund lucrurile şi viaţa. Atâta filosofie…dar viaţa îşi duce acelaşi curs normal, fără să îi pese de ce crezi tu sau ce simţi tu. Drumul vieţii este prea indiferent ca să îi pese de noi. Pur şi simplu îşi urmează traiectoria bine stabilită.

Nu vreau să fac poezie seacă, proză absurdă sau să spun vorbe fără sens, fără rost. Vreau să pot face relaţii interumane aşa cum ar fi normal, vreau să ştiu ce şi cum să spun. Obsesia mea pentru cuvinte şi comunicare poate apare dintr-o formă uşoară de „handicap sentimental”, în care cuvintele clădesc peretele pe care viaţa ta se aşază comod.

Cântecul gândurilor mele se aşază uşor, singur, pe portativul din mintea mea, însă tăcerea este mai puternică, primează în evoluţia sentimentelor şi gândurilor mele. Uneori, nu este mai mare nevoie decât o tăcere mută şi surdă, într-o lume în care toate sunetele sunt de fapt, zgomote.

Nu mai caut cuvinte, le las să vină ele la mine, caut doar un strop de tăcere şi am să las inima să vorbească, în limbajul interior, pe care fiecare dintre noi îl posedă…

Lasă un răspuns

